Kannattavuutta ja asiakassuhteita – autokorjaamon valintoja

Autokorjaamon arjessa tapahtuu paljon: huolletaan, korjataan, vaihdetaan renkaita ja hoidellaan katsastuksia. Työmäärä ei useimmiten ole ongelma – töitä kyllä riittää. Mutta millaiset työt ovat kannattavia? Entä millaisia asiakkaita kannattaa tavoitella? Näiden kysymysten äärelle pysähtyminen voi tehdä eron selviytymisen ja menestymisen välillä. Yksittäiset työt vs. kanta-asiakkaat Korjaamolle saapuu kahdenlaisia asiakkaita: yksittäisen tarpeen takia tulevia ja säännöllisesti … Lue lisää

Miten asettaa korjaamon tavoitteet ja budjetti?

Alkuvuosi on suunnittelun aikaa: vinkit korjaamon budjetointiin ja tavoitteiden asetteluun
Näin alkuvuodesta on hyvä käyttää hetki aikaa suunnitteluun, tavoitteiden asetteluun ja budjetointiin.

Miten korjaamon kysyntää voi ja kannattaa mitata?

Miksi korjaamon kysyntää kannattaa mitata – ja miten se onnistuu?
Syksy on jo pitkällä ja kauppa käy kuin rajuilma? Kenties hiljenemisen merkkejä on ilmassa? Riittääkö kysyntää vai pitäisikö korkeampi käyttöaste varmistaa markkinoimalla?